Co to jest HaaS?

tlo komputer it conet

Co to jest HaaS?

HaaS, czyli Hardware as a Service (sprzęt komputerowy jako usługa), podobnie jak DaaS, zdobywa ostatnio coraz większą popularność. HaaS, w dużym uproszczeniu, można traktować jako wypożyczanie lub leasing sprzętu komputerowego, lecz w rzeczywistości otrzymuje się dużo więcej. 

Co zawiera HaaS? 

Zakres oferty HaaS różni się w zależności od firmy go oferującej, lecz w CONET, jest on niezwykle szeroki. KOS od CONET, nasza usługa HaaS, obejmuje nie tylko sprzęt komputerowy, lecz również oprogramowanie i serwis. Dzięki temu, komputery są gotowe do użytku bez udziału wewnętrznego działu IT.  

Daje to niezwykłe możliwości i pozwala działowi IT skupić się na innych, ważniejszych rzeczach i obowiązkach. Alternatywnie, daje to możliwość zmniejszenia działu IT i wprowadzenia oszczędności w tej strefie, przerzucając ciężar zadań związanych z obsługą sprzętu komputerowego na firmę zewnętrzną.

HaaS ułatwia również wejście na rynek nowym firmom. W ramach takiej usługi, można wynająć nie tylko komputery (Wynajem IT), lecz również pozostały sprzęt biurowy, jak drukarki, czy nawet serwery. CONET oferują zarówno serwery fizyczne (serweryfujitsu.pl), jak również wirtualne (ozon.pl). Kupno usługi KOS pozwala również na obniżenie kosztów początkowych i rozłożenia płatności na dłuższy okres czasu (okres trwania umowy). 

Jesteś zainteresowany usługą HaaS?

Co to jest KOS? 

KOS od CONET, czyli Komputer, Oprogramowanie i Serwis, w ramach jednej abonamentowej usługi.

W ramach usługi KOS, sprzęt komputerowy może być dowolny, nawet ten najbardziej specjalistyczny. Nasi eksperci dobiorą najlepszy hardware, odpowiadający wymaganiom i potrzebom firmy i zajmą się jego konfiguracją i aktualizacją. 

Oprogramowanie to, oprócz systemowego Windowsa, dodatkowe pakiety programów firmy Microsoft. W abonamencie Basic to Microsoft 365 Apps, w Optimal – Microsoft 365 Business Standard, a w Prime- najszerszy Microsoft 365 Business Premium. W ramach tych pakietów użytkownicy otrzymują dostęp do najaktualniejszych aplikacji biurowych, takich jak Word czy Excel oraz do aplikacji ułatwiających pracę zdalną, takich jak Teams czy Sharepoint (w wybranych pakietach). 

Trzecią składową KOS od CONET, jako usługi HaaS, jest serwis, który oferowany jest w każdym abonamencie. W abonamencie Basic oferowana jest podstawowa forma serwisu. Abonament Optimal posiada również usługę helpdesk, natomiast Prime, zawiera dodatkowo administrację. 

Korzyści z HaaS: 

  1. Ograniczenie kosztów działu IT;
  2. Mniejsze koszty wejścia na i wyjścia z rynku – nie trzeba wykładać dużego kapitału na początku, ani martwić się utylizacją sprzętu na koniec;
  3. Zminimalizowanie usterek sprzętu – nowy sprzęt nie potrzebuje napraw i posiada gwarancję;
  4. Zawsze aktualne software i hardware – aktualizowane przez CONET;
  5. Elastyczność oraz skalowalność – można dowolnie zmodyfikować abonament oraz długość umowy;
  6. Brak wymogu zatrudniania wyspecjalizowanych pracowników – zewnętrzni eksperci z CONET;
  7. Mniejszy dział IT – serwis, helpdesk i administracja po stronie CONET;
  8. Wsparcie ekspertów – specjaliści CONET.

Wybierz swój abonament KOS

plan basic

BASIC

od 209 PLN/miesiąc

Notebook
Windows 10
Microsoft 365 Apps
Konfiguracja
Serwis






plan optimal

OPTIMAL

od 249 PLN/miesiąc

Notebook
Windows 10
Microsoft 365 Business Standard
Konfiguracja
Serwis
Ubezpieczenie
Helpdesk

plan prime

PRIME

od 309 PLN/miesiąc

Notebook
Windows 10
Microsoft 365 Business Premium
Konfiguracja
Serwis
Ubezpieczenie
Helpdesk
Administracja



Jeżeli masz pytania dotyczące KOS i HaaS, skontaktuj się z nami!

CONET Sieci i Systemy

ul. Leszno 32
01-199 Warszawa
+48 228771525
handlowy @conet.pl

O NAS

NASZE USŁUGI

ZNAJDŹ NAS NA